Monday, June 22, 2009

~ aku yg terlewat...Selamat Hari Bapa ~

~~~SELAMAT HARI BAPA ~~~

alhamdulillah, aku bersyukur kehadrat Ilahi, Allah masih mmanjangkn usia bpk ku, mmberikan kesihatan yg baik.. entry kali ni khas ukt bapa aku yg aku panggil bapak..

NAWIR BIN MAHSUR

sememangnya aku ngan adik beradik yg lain tk brp rapat ngan bpk sejak kecil.. sbb bpk tak nak tunjuk kan kasih sayang pd kami adik beradik,knp aku ckp mcm tu? ye la.. aku tk pernah dgr bpk ckp mcm ni

'sayang anak bpk ni' dll sbb bkp aku ni pendiam orgnya..

dulu aku mmg takut ngan bpk aku bila mood dia tk baik..aku ingat lg ms tu aku br umur 4-5 thn, yg selalu jd mangsa bpk ms tu arwah abg aku..(tk ingat apa yg bpk aku marah sgt ms tu) aku dgr suara abg aku menangis sbb bpk nak buang akurium kesayangan arwah abg aku, tp bpk aku tak peduli terus campak akurium dr tingkap rumah..(ms tu umah kampung, kalo nk naik umah msti naik tangga dulu) bila citer2 balik ms dah besar2 ni rupa2nya sebelah jiran aku pun tahu kisah ni..

tapi mana ada bapa yg tak sayang kn anak2nya.. cuma mungkin kita yg tk perasan kasih seorg bapa..bila dah dewasa br aku sedar yg bpk sebenarnya seorg yg bapa yg penyayang..mana tau??
mak aku penah bg tau, walau pun bpk aku tu pendiam, garang tp bila balik je dr kerja soalan pertama yg ditanya kat mak aku bila kami adik beradik takde

'ca (nama timangan aku ;p) & musa (adik) mana? diorang dah mkn @ mandi @ dll' & yg betul2 bt aku terharu bpk sanggup amik aku balik dr kerja tiap2 mlm dr dulu hingga sekarg utk memastikan aku selamat sampai umah & tak amik ms yg lama nak menunggu bas (tempat keje kn jauh ;p)

aku bersyukur dikurniakan seorg bapa seperti bpk aku..semoga bpk dipanjangkn umur & diberikan kesihatan yg baik..

tk lupa juga 'SELAMAT HARI BAPA' buat hubby & kepada semua yg bergelar bapa..


pstt..takde adiah utk hubby sbb iffah kecik lg nak bg...hehe

1 comment:

Intan said...

Happy father's day to ur dad and ur hubby!

Related Posts with Thumbnails