Tuesday, June 16, 2009

~ Perjalanan yg meletihkn + $$$ terbang! ~

mmg perjalanan kami sekeluarga kali ni penuh dugaan, kami bertolak dr rumah ke Senai dlm pkl 8 mlm, hanya 1 kete ngan 1 van, pkl 8.30 kami dah sampai kat tol sg besi, nak kena tggu van plak, biasala kn janji melayu pkl 9.30 br nampak btg idung 'van' :p

sepatutnya pkl 2-3 kitaorg dah sampai ke Senai tp dsebabkn tak tau jln, kami pun tawaf la kat area plaza angsana tu, ingatkn sepupu aku tu tau jln, rupanya 2 x 5 gak, alasannya 'jalan dah tak sama la, byk simpang' jd kami terus ke umah pengantin, pun amik ms gak dlm 1 jam nak ke pasir gudang (PG).. percaya tak kitaorg sampai PG pkl 5.30 pg, huh letih tu!

tau2 je la jan kalo dah umah pngantin tu sibuknye mcm mana kn, terpaksala kami semua menumpang umah anak buah bpk aku kat senai (kena patah balik plak)
sampai senai trus ZZZZZzzzzz.

siang tu terus ke umah pngantin,ingat kn panas sampai ke petang rupanya hujan d tengah hari..huhu lebat lak tu! kesian kat pengantin,ms ni pngantin belum berarak lg, tak sempat pun nak tggu pengantin, hujan berhenti kitaorng pun broommmm..cabut..

ms balik ni la dugaan dtg btimpa2

1) kete bt hal, air cond ta dak! aritu ms pegi ipoh pun sama! mandi peluh la kitaorg tmasuk la iffah.

2) jln sesak truk nak ke tol yong peng, tak bergerak lgsung! rupa2 nya ada kemalangan kat dpan sana tuh ha.. ada la dlm 20km , boleh tk bayangkan dgn takde air cond pastu cuaca panas terik tgh2 highway???

3) lpas dr tempat kemalangan tu, berhenti lak kat perhentian yong peng, ksian kat iffah melekit bdn, terus mandikan dia.br ceria balik bdk tu.. br je keta gerak dlm 5km tiba2 slow plak kete ni jln..


jeng jeng jeng.. tak larat la nak taip, sambung esok la..


pstt..takde mood nak menaip sbnarnya, letih tak ilang lg..

3 comments:

mrs e said...

ihikss..

esok sambung cite yer!
:)

[-suziey-] said...

hahaha,,...xde mood nk taip tp sempat gk buat n3..ekeke:D sgt gigih kamu yek...blogger tegar gituh:p

Intan said...

Alaaa siannyer kat iffah...Byk tul dugaan ye isya tapi n3 tetap n3 jugak ye...yeehaa!

Akan ku tgu episod seterusnya besok ;)

Related Posts with Thumbnails