Tuesday, August 25, 2009

.: Cemas Seketika :.

ish, ada kat umah ada je bt org gabra la.. hari ahad haritu aku tak keluar g mana2, duk umah je (merajuk ngan hubby lain kali citer la ;p) tgh sibuk2 melayan cik iffah, tiba2 plak dgr mcm org menjerit, ooh ya kat umah aku tu walaupun duk kat tingkat 17 tp kalo ada orang bercerita kat taman bawah umah aku tu pun bole dgr!

aku terus la tgk kat tingkap , 'apa yg bising2 ni' , pastu aku nampak seorg lelaki cina ni jerit 'TOLONG,TOLONG' "eehh, bwh umah dia terbakar la.."

tu ha, yg jemur carpet tu..


asap tambah banyak..serammmm..





org ramai tolong cuba padamkn api



dlm 10 mnt mcm tu bomba pun dtg..


tp ms bomba dah dtg, api pun dah padam.. hehe


hmm..nasib baik, ms kejadian tu hari ahad, ramai la yg mmbantu, alhamdulillah tiada kemalangan jiwa dan belum tau apa punca kebakaran, jd 1 peringatan juga utk aku yg selalu lalai bila memasak kat dapur..huhu (ceh, memasak??!)

psstt..blok ni depan blok umah aku, jd aku tak tolong, aku tolong amik gambar je.. *wink*

13 comments:

DYLA said...

tingginya isya duduk....

kat area mana ni?

mamaadam said...

tolong amik gamba pun tolong gak hihi

nmmy84 said...

haha.sempat lagi tu isya :D
okla tu, tak dapat tlg padam kebakaran, tlg jadi reporter ok ape.hehe

isya said...

Dyla ~ kat jijang.. ni rumah DBKL..

mamaadam ~ hihi tu la pasal, kamera ada sebelah je aritu terus je capai + snap..


nmmy84 ~ tu la wadah, ok la jd reporter tanpa bayaran..huhu

Faizah_Haris said...

ada lagi satu tolong....tolong tgk..hihihi....huhh sib baik cepat padam kan

isya said...

Faizah Haris ~ tu la, kalo tak takut plak rumah atas, sebelah kena gak..
hihi mmg ramai yg tolong tgk..huuhu

masviona said...

huhuhu nasib baik ler tak seriyes kan n juga alhamdulillah xde kemalangan jiwa.


~isya tgh tadi saya dah email details kat u psl brooch tuh ada dpt tak???klu leh nak add coz ingt nak shipping petang nnti.

edrina said...

sib baik ramai jiran yg membantu termasuk yg membantu amik gambar sebagai ingatan utk semua..hehe..

isya said...

masviona ~ tu la, alhamdulilah.. kalo tak, dah masuk tv..


edrina ~ hehe, dulu pernah ada kes kebakaran, 1 family terbakar.. ish ish takut!

noor said...

wah tinggi tuh isya ddk...xdpt jln pun xperlah isya..dpt tgk kebakaran hihihihihi

isya said...

noor ~ tak aci la, nak g jln2 gak,
mmg tinggi, dah mcm tempat tinggal burung.. hihi

Intan said...

Fuhhh ada "reporter" tuuu...siap bertugas ASAP! Ekekeke

Nasib baik tak melarat api tu ye. Kalo tak kesian nye...

isya said...

Intan ~ ha'ah.. nasib baik betul, br tau punca semlm, sbb anak tuan rumah tu main bunga api + lilin dlm rumah,
mak bdk tu g bazar ramadhan.. sabar je la..

Related Posts with Thumbnails