Wednesday, September 2, 2009

.: Serba Salah :.

hmm...mcm mana nak mula ye??? sebenarnya sekarang ni perasaan aku dibelenggu rs bersalah,
knp? kat opis aku ni, ada la bbrapa kerat je pekerja ( 20 org include GM,Manager, segala dept la)
yg mana gaji diorng ni aku yg kira, (dah mcm general clerk, semua aku kena bt,HR,A/C,PA boss,pening!)

masalah timbul bila collegue aku tu (sambung belajar-part time), aku gelar A je la,kena balik awal hari khamis,jumaat, sabtu (kadang2 dtg, kadang tak) , khamis,jumaat, tak kisah la sbb company aku bg kalo nak ganti masa bersebab (belajar) tp kalo 1 hari tak keje mana boleh ganti gak kn? kalo ganti terus 8 jam bole diterima la kn, ni tak, hari ni 1 jam, esok, 2 jam, (eeh, hari sabtu kitaorg kerja 4 jam, tp kalo nak ganti ms lain hari mestilah kena 8 jam kn??)
aku pernah tanya si A,

aku : hari sabtu ni mcm mana nak kira?

si A : ganti masa la.


???? aku dah konpius, ahhh..lantak la..

tp sekarang, adik sepupu dia pun bt mcm tu, so aku ada la tanya kat seorg manager, dia pun tak agree si A & sepupu dia bt mcm tu,

mmg patut kn aku tanya GM (memerangkap anak bos) , bole ke tidak ganti ms mcm tu??

aku takut bila aku inform GM, kalo GM tak agree apa yg diorng bt, diorang mesti 'bt muka' ngan aku.. mcm mana eekkk???

PAHAM KE?????? bt2 paham je la..

psst.. ada sesiapa yg arif tak bab2 mcm ni?? (tp aku rs ni semua kena tgk budi bicara GM la kn?)

5 comments:

edrina said...

hmm susah kan.. ibarat dilauh mati mak ditelan mati bapak..

tapi akak rasa bergantung pada budi bicara GM la.. kalau dia ok, maka ok la kot entah lah

mamaadam said...

Em masalah gak ni kan

Nanny journal said...

susah jugak kan kalau macam tu ..

Ok, harap Isya buat yg terbaik lah ..

Ina dah tukar url , nanti exchange link dan jadi follower ina ya , susah lah ada org yg kacau dalam blog lama ina ...

apa-apa pun thanks

isya said...

edrina ~ tu la, apa2 pun kena tggu jawapan GM..

mamaadam ~ tu la pasal..

Nanny journal ~ ina, mcm mana nak link??? takle masuk lerrr...

unique1012 said...

memang kena bagitau gm, so biar dia yg fikir! kita tak yah penin2hehe..

Related Posts with Thumbnails