Thursday, December 10, 2009

.: Dah Jumpa ! :.

as'kum... hmm lama tak berupdate (lama ke??).. bz ya amat, (bz ngan fb ;p)

sekarang ni iffah demam lg, huh kali yg ke berapa ntah.. tp biasala kn budak2 baya dia lg pun musim kn.. bila iffah demam of coz aku pun kena tempiasnya.. huhu


apa yg dah jumpa tu??? sebenarnya isnin haritu hubby cr kunci motor dia, merata la kitaorang cr kat bilik, ruang tamu, semua takde, ms cr tu mulut hubby pun bebel "ni mesti iffah punya kerja ni, ntah mana dia sorok kn" ,

hubby ckp mcm tu sbb pernah sekali kunci opis aku hilang, puas la aku cr kat opis, kat rumah tak jumpa, aku ckp kat bos kunci hilang (nasib baik la ada kunci spare), bos suruh bt baru keesokan harinya,aku punggah brg mainan iffah nak cr bateri mainan dia kalo tak silap sekali "laaaaaaaaa... ada kat sini kau (kunci) ye".. maknanya mmg iffah yg sorok kn.. ;p


ok, balik citer td , hubby terpaksa g kerja naik kereta.. tp hari rabu haritu bpk ada bg tau, jumpa kunci dlm kete dia,

bpk : siapa punya kunci ni?

aku : ni la kunci motor raziff (hubby), ish (sambil aku geleng kepala..)mana bpk jumpa?

bkp : kat dlm kete bpk..


br teringat, hari ahad haritu hubby pinjam kereta bpk sbb kereta hubby adik dia pinjam,

sian iffah, asal brg hilang je kitaorang 'tuduh' iffah, padahal kadang2 kecuaian diri sendiri,


bila tunjuk kunci motor kat hubby


hubby : jumpa kat mana??

aku : kat kete bpk, abg ni tak baik tau, tuduh iffah yg sorokkn..


senyum je hubby bila aku ckp mcm tu... hahahaha

ni kuncinya..





tp aku pun pernah gak kena mcm hubby, pasal cermin mata, aku letak tempat lain cr tempat lain, iffah la yg jd mangsa bebelan aku padahal bkn dia phm pun.. hihi



pengajaran : tak leh simpan barang yg penting kat bwh2, kat meja pun tak boleh sbb iffah dah pandai panjat, habissssssssss takkan nak pasang paku kat dinding bilik, biar semua brg tergantung, takleh la nak salah kn iffah lagi ye tak, tapiiiiiiii dh mcm 'kedai' plak bilik tu kang.. ;p

4 comments:

edrina said...

akak bukan setakat brg2 berharga jerk kena letak tinggi2.. bedak, brg2 mekap, toiletries semua kena letak tinggi2 hahaha... kalau tak habis lah dikerjakan danisha the menace tu

isya said...

edrina ~ tu la kak, kalo kat bilik, reda je la bila iffah sepah kn buku, bedak, bilik sempit susah kalo semua letak atas, dah takde ruang nak simpan..

Intan said...

Kesian nya iffah, kena "tuduh" ye...he he...arissa pon kengkadang kena tuduh" gak bila mende hilang :D

Kesian jadik budak nie ye isya...he he.

isya said...

Intan ~ hehe.. dulu kita pun kena gak.. ;)

Related Posts with Thumbnails