Friday, August 20, 2010

.: Kuih Raya Pertama :.

kan aku tk g surau, sbb iffah ni tak menentu ms tidonya, jd smlm mak aku dah start suruh bt kuih raya, tp yg simple2 je dulu, so smlm aku dah start "gulung2" ;p, aik kuih apa tu??? popiah gulung ! my peberet lorrr ,

inti mak aku bt sendiri-udang kering tp aku lebih suka ayam!sedap ;)

kulit popiah


"gam" biar melekat.

ni sebelum di gulung

hasilnya..

senang mmg senang tp nak habiskan 1 pkt tu aduhai dr jam 8-11 mlm, sakit pinggang aku, dengan ada iffah yg suka sgt 'tolong' aku ms tgh bt ni, lagi la lama nk habis huhu , mlm ni , esok, tulat kena bt lagi sbb mak aku beli 4 pkt! banyak tuuuhhh tp belum goreng lagi, tunggu siap semuanya sementara tu popiah yg dah siap boleh simpan dlm freezer..

pstt-misi me'nyopping' ahad ni, yes! selamat perabihkan duit.. ;p

3 comments:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

wow! aku tak reti nak buat. popia tu belah berapa eh? huhu

bestnya dh boleh shopping
aku gaji blum masuk

ratna said...

nak resepi inti tu bole?? kita pun teringin la nak buat kuih raya mcm awak..

isya said...

tinie ~ belah jd 9 keping, aku pun gaji belum masuk, nk tggu gaji baju cantik2 dah kena kebas plak.. huhu


ratna ~ kak,nanti isya cuba tanya mak isya apa resepinya ya, isya cuma tau mkn je.. hehe

Related Posts with Thumbnails